Job 28 van 28


Report this listing

Solliciteren



Medewerker HR


Functie

Hogeschool PXL is met meer dan 10000 studenten en 1300 medewerkers een toonaangevende hogeschool in de regio. In het dynamisch netwerk van Hogeschool PXL dagen we elke partner vandaag uit om samen de toekomst te ontwerpen. Doordrongen van identiteit en praktijk leiden we ondernemende, geëngageerde, creatieve professionals en kunstenaars op. We werken samen aan oplossingen met organisaties in onderzoek en dienstverlening. We claimen kwaliteit in een innovatieve en multidisciplinaire omgeving die vlotheid en tegelijk sérieux uitstraalt.

De Hogeschool PXL heeft voor de directie Personeel & Organisatie, een externe vacature voor:


Jobomschrijving

De dienst HRM maakt deel uit van de directie Personeel & Organisatie. Naast personeelsadministratie en -beheer behoren ook het uitzetten van HR-projecten, werving en selectie, performance management, professionalisering, werkplezier en E-HRM tot de domeinen van de dienst HRM. Je komt terecht in een team van 9 dossierbeheerders, 3 stafmedewerkers HRM, 1 stafmedewerker e-HRM en onze loopbaancoach. Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur Personeel & Organisatie.

De dienst HRM richt zich op de optimale afstemming tussen de organisatiedoelstellingen van hogeschool PXL, en het aantrekken, duurzaam inzetten, maximaal ontplooien en motiveren van onze medewerkers. De medewerker laten groeien als excellente professional is een voorname drijfveer van de directie Personeel & Organisatie.

FUNTIEOMSCHRIJVING
Als medewerker HR zal je in deze veelzijdige functie instaan voor een optimale dienstverlening naar zowel de personeelsleden, de diensten als de opleidingen van de hogeschool. Je ondersteunt de HR- stafmedewerkers die verantwoordelijk zijn voor HR-domeinen als werving en selectie, vorming en opleiding, performance management, employee experience, ... Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het uitzetten en opvolgen van personeelsvoordelen, de administratieve opvolging van uitzendarbeid en de tewerkstelling van vrijwilligers in onze hogeschool.

Hoe doe je dit concreet?

  • Binnen het domein werving en selectie zorg je voor een vlotte publicatie van de in te vullen jobs en behandel je de binnenkomende reacties;
  • Je plant de sollicitatiegesprekken en zorgt voor de logistieke organisatie ervan;
  • Je bent het aanspreekpunt voor spontane sollicitanten;
  • Je bent contactpersoon voor zowel de kandidaten als de leden van de selectiecommissie voor wat betreft de praktische organisatie van het selectieproces;
  • Je participeert aan initiatieven om de instroom te verhogen zoals de jaarlijkse jobbeurs, …
  • Je levert een actieve bijdragen aan het uitwerken en implementeren van digitale flows voor de dienst, waaronder de vernieuwde digitale tool voor werving en selectie;
  • Je bent het aanspreekpunt voor medewerkers die via interim tewerkgesteld worden en volgt deze tewerkstelling administratief op;
  • Je bent verantwoordelijk voor de registratie en opvolging van de vrijwilligersovereenkomsten en –vergoedingen. Je volgt hiervoor de regelgeving zorgvuldig op;
  • In het domein vorming en opleiding biedt je ondersteuning aan diverse opleidingsinitiatieven van de dienst HRM (vanaf het detecteren van de noden tot de effectieve realisatie van de opleidingen);
  • Voor de personeelsvoordelen ben je het aanspreekpunt. Je volgt de voordelen op, doet voorstellen naar nieuwe initiatieven en zorgt voor een efficiënte communicatie naar alle personeelsleden. Je organiseert en faciliteert de kinderopvang voor onze medewerkers tijdens de krokusvakantie;
  • Je maakt deel uit van de werkgroep ‘werkplezier’ waar je actief bijdraagt tot het organiseren en uitvoeren van acties voor de medewerkers van de hogeschool;
  • Je ondersteunt bij het opmaken en aanleveren van personeel gerelateerde lijsten en overzichten.

Jouw profiel

Wat wij vragen:
  • Je beschikt over een bachelordiploma (of hiermee gelijkgeschakeld);
  • Je hebt minimum 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie, bij voorkeur in het domein van soft HR.

De professional die wij zoeken:
  • is administratief sterk en werkt nauwgezet;
  • schakelt vlot in een gevarieerd takenpakket zowel naar inhoud als naar stakeholders;
  • is klantgericht, vlot in de omgang maar kan ook discreet omgaan met personeelsgevoelige informatie;
  • communiceert open vanuit een constructieve houding;
  • kan vlot werken met diverse ICT-tools en is bent bereid om op korte termijn HR gerelateerde programma’s aan te leren;
  • werkt graag in team, maar kan ook zelfstandig werken, eigen werk plannen, organiseren en hierin prioriteiten stellen;
  • neemt graag initiatief en werkt resultaatgericht.
Bezit jij onze “X-factor”? Dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren.

Aanbod

Hogeschool PXL, centraal gelegen in het hart van Limburg, is nauw verweven met het academische en economische leven in de regio. Je mag rekenen op een boeiende en uitdagende functie met ruimte voor het opnemen van verantwoordelijkheden en met oog voor de mogelijkheden om jouw talenten verder te ontwikkelen. Je komt terecht in een innovatieve en multidisciplinaire omgeving die hartelijkheid en ernst uitstraalt. Je mag je verwachten aan een aantrekkelijke vakantieregeling, terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, fietsvergoeding, cambio huurwagen, voordelige hospitalisatieverzekering, interessante cateringvoorwaarden en tal van andere personeelsvoordelen.

Aanstelling
De contractuele aanstelling voor 100% kan ingaan na afronding van de selectieprocedure (in functie van jouw beschikbaarheid) en is van onbepaalde duur.

Salarisschaal
De inschaling gebeurt op bachelorniveau in overeenkomstige salarisschaal B11 (equivalent 581).
Voor meer informatie: https://data-onderwijs.vlaanderen.be/salaris/schalen/
Je vindt het bruto geïndexeerd maandsalaris in de kolom 'maandsalaris'.

Naast anciënniteit in de openbare sector kan ook relevante beroepservaring in de private sector of als zelfstandige worden toegekend, conform het hogescholendecreet. De maximum toegekende anciënniteit voor deze functie bedraagt 8 jaar , tenzij de automatisch toegekende beroepservaring deze termijn overschrijdt. Deze nuttige beroepservaring kan worden toegekend mits het voorleggen van de noodzakelijke bewijsstukken en na onderzoek van het volledige dossier. De anciënniteitsbepalingen voor interne kandidaten zoals eerder verworven, blijven behouden

UW KANDIDAATSTELLING
Solliciteren voor deze functie kan tot uiterlijk 28/3/2024 en uitsluitend via ons elektronische sollicitatietool SES: https://ses.pxl.be. Je kan ons via deze weg je cv, diploma’s, motivatiebrief, … bezorgen.

Je kan rekenen op een discrete behandeling van je kandidatuur.

Selectieprocedure
  • Preselectie op basis van CV en motivatiebrief is mogelijk en afhankelijk van het aantal kandidaten.
  • Geselecteerde kandidaten uit de preselectie worden uitgenodigd voor een selectiegesprek op 9/4/2024. Een technische of assessmentproef kan deel uitmaken van de selectie.
  • Je voldoet bij indiensttreding aan de algemene toelatingsvoorwaarden zoals bepaald in de Codex Hoger Onderwijs.
  • Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of beperking.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht